Mina intressen vs klimathotet

Igår hade vi på min arbetsplats samtal om klimatet och det faktum att det ända av de globala målen som utvecklats negativt är målet som gäller klimatet o CO-utsläppen.
Viktigt att alla tar sitt ansvar men det är inte utan att jag vill göra som strutsen och stoppa huvudet i sanden för oj vad min livsstil  o min guldkant skulle förändras och försämras om jag levde 100 % som jag borde.
Mina intressen är ju inte direkt miljövänliga... 
Resor är ju det som håller mig uppe och det jag tänker på och planerar när jag känner mig låg.
Jag reser helst med:
Husvagen till Italien/ Kroatien osv.
På kryssning
Med flyg, gärna långt! (Kryssning kräver ju även flyg)

Ska man helt sluta resa? Vad händer med de som jobbar med turism då? 

Shopping är ett annat ohållbart intresse. Här känner jag dock att jag kan tänka smartare. Köpa bättre kvalitet och färre saker. Även här har ju myntet två sidor vad händer med världsekonomin om alla slutar shoppa. 

Min förhoppning om än en lite naiv sådan är att man inom inte allt för avlägsen framtid kan resa med såväl bil, flyg och båt utan att förstöra miljön. 

Oj så djupt detta blev. Avslutar med en bild från ett av mina favoritresmål (hittills). 

(null)
Gardasjön 

Kommentera här: